Garantie/Klachten
In dit artikel staat belangrijke informatie over eventuele Garantie/Klachten.
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Bij Sendpompen kennen wij 2 soorten garantie
- Carry-in garantie (standaard 1 jaar op onze producten)
- On-Site garantie (indien vermeld bij het product en varieert product afhankelijk van 1 tot 5 jaar)
Carry-in garantie is de standaard garantie op onze producten en is 1 jaar geldig (of langer indien dit is vermeld bij het product). Carry-in garantie wil zeggen dat je er zelf voor dient te zorgen dat het product bij de verkopende partij terecht komt ter reparatie. U moet dan contact opnemen met de verkoper, deze zal een service-case aanmaken waarna u het product kunt verzenden naar ons reparatiecentrum. U dient tevens altijd foto’s aan te leveren van hoe het apparaat is geïnstalleerd. Dit ter beoordeling van een correcte plaatsing volgens de installatie voorschriften.
On-Site garantie. Indien bij het product vermeld staat dat er spraken is van On-Site garantie, komt er een monteur van onze service afdeling of van de fabrikant bij u langs om het apparaat te herstellen, vervangen. De mogelijkheid bestaat dat het apparaat moet worden meegenomen om te worden gerepareerd of alsnog wordt vervangen. Hierna zal het apparaat weer bij u worden teruggebracht.
In het kort:
Carry-in garantie: U brengt zelf het apparaat naar het adres van de verkoper ter reparatie en haalt hem zelf weer op.
On-site garantie: Een monteur komt bij u langs om het apparaat te herstellen, vervangen of neemt hem mee voor reparatie.
In alle garantie gevallen moet u ,binnen twee maanden na constatering van het gebrek, hierover melding bij ons maken. Indien het gebrek binnen de garantiebepalingen en aan de juiste installatievoorschriften voldoet, zullen wij of de fabrikant kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Garantie/Klachten :
Klachten :
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@wvvsend.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.
Garantie/Klachten : Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.